۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

آنچه كه تا حالا انجام شده :

آنچه که تا اینجا انجام شده در رابطه با تهیه این پیش‌نویس قانون اساسی :
1- مطالعه و مقایسه قوانین اساسی کشورهای مترقی امریکا و فرانسه و فنلاند و سوئیس .
2- ابراز نظرات مفید و خردمندانه مسعود عزیز و ارائه لینک قانون اساسی نوشته شده توسط آقای کاوه شیرزاد و با ویرایش و صفحه‌بندی آقای امید جمشیدی که لینک آنرا در قسمت مقالات گذاشتم و با فیلترشکن باز میشود و لینک دیگری که فعلا بدون نیاز به فیلترشکن باز میشود .
3- من لینک نسخه‌ای از اعلامیه جهانی حقوق بشر را هم در قسمت مقالات قرار دادم که امیدوارم سودمند باشد .
4- دوست عزیزمان جناب غلومی در وبلاگ خود نظریه‌ای را مطرح نموده و خواستار آن شده‌اند که به صورت یک اصل در قانون اساسی لحاظ شود که میتوانید به این آدرس رفته و با افکار ایشان آشنا شوید .. البته من آن قسمت از مطلب ایشان را که به صورت اصلی تدوین کرده‌اند را با نام اصل ششم در قسمت مقالات قرار داده‌ام .
5- نگاه و پگاه عزیز مطلبی در بلاگ خود نوشته‌اند که میتواند حرکتی برای تدوین قوانین حمایت از حقوق زنان در قانون اساسی باشد سفارش میکنم بروید و ازین آدرس بخوانید .
6- دوست عزیزمان با نام احمدشاه قاجار نظریاتی در باب محق نبودن دخالت شیوخ و شاهزادگان و هواداران ایشان در حضور در نظام آینده ایران ابراز کرده‌اند که برای اطلاع به اینجا بروید . 
********************************
پ-ن-1- درباره متن قانون اساسی نوشته آقای شیرزاد من نقدهایی دارم که خواهم گفت .
پ-ن-2- دوستان از من ناچیز بپذیرید که این کار همتی عظیم است و در آینده نقش بسیار مهمی برای میهن و مردم عزیزمان خواهد داشت و هشدار میدهم که با تمام احترامی که برای اندیشمندان و کسانی که برای فردای ایران تلاش میکنندقائلم .. از این مطلب نیز غافل نیستم که کم نیستند کسانی که کرکس‌وار در انتظار فوت این بیمار محتضر رژیم هستند که یورش آورده و به آب و علوفی برسند ... آن هم در جامه وطن‌پرستی و آزادیخواهی ! تا آنجا که خبر دارم برخی از ایشان از خیلی پیش سازماندهی شده‌اند جهت تصاحب مناصب حکومت و خدمت به اجانب !

هیچ نظری موجود نیست: