۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

خميني و ولايت فقيه

دوستي قديمي دارم كه سال ها از طرفداران دو آتشه خميني بود ... و يكسالي ميشود كه ديگر باوري به خميني ندارد ..
تازگي ها به این باور رسیده كه جرم بزرگ خميني ، برپايي ولايت فقيه است كه اين عمل به معناي پايه گذاري يك فرقه جديد ميباشد ودر اسلام چيزي به اسم ولايت فقيه نداريم ... و اسلام واقعي مکتبی ایده آل است و ربطي به عملكرد تمام اين 2/1 ميليارد مسلمان ندارد و و چه وچه  .....
وقتي  از نفس افتاد .. بهش گفتم : دوست عزيز .. چرا تو بيدار نميشي ؟!!! ... كي گفته که خميني ولايت فقيه رو اختراع كرد؟ ... پرسيد : خب پس كي اختراع كرد ؟ .. گفتم : تو و امثال تو ! گفت من ؟ گفتم بله ! ... مگر تو در اذاني كه قبل از نماز ميخواني نميگويي اشهد ان علي ولي الله ؟ .. گفت : بله ميگم ! .. گفتم خوب اين حرف آيا جز به معناي اين است كه : علي از طرف خدا بر مردم ولايت دارد ؟ گفت : بله ! گفتم : خب چه كسي وكي اين ولايت را به وي داده؟ گفت : در فلان كتاب و فلان تفسيرقران و ...
گفتم اگر ملاك تفسيرقران باشد كه تفاسير اهل سنت خلاف اين است .. در ثاني در قراني كه تو قبول داري ..و گوينده آن كه به ادعاي مسلمانان الله است .. راست و مستقيم و بي ابهام  گفته : محمد رسول و پيامبر و برگزيده من است .. و اطلاع از اين مقام محمد هيچ احتياجي به تفسير و تاويل ندارد ! و اگر از نظر قران علي ولايتي بر مسلمين داشت .. دو كلمه ميگفت و مشكل حل بود .. حتي ميتوانست بگويد كه علي تا زماني كه زنده است بر مسلمين ولايت دارد ...
حالا شما با توهمات خودتان علي را نه تنها در زمان حياتش .. بلكه بعد از مرگش هم ولي مسلمين ميدانيد .... و همين توهمات ابلهانه است كه به بعضي ها ميدان ميدهد كه خودرا ولي فقيه بنامند .... وامثال شما از مدت ها پيش زمينه اين حقه بازي ها و مردم فريبي ها را فراهم كرده ايد ... برو كمي فكر كن  ! ... نشود كه مثل دوران بت کردن خميني ، عمري را ضايع كني و بعد به حرف من برسي !!
 در فكر فرو رفت و ديگر چيزي نگفت ... اگر چه ميدانم كه محال است اين توهمات را رها كند ...
ودر جایی هم به او گفتم :
آنطور که تو میگویی ،  همه مسلمانان به نوعي در طول اين 1400 سال درك غلط يا مغرضانه اي از اسلام داشته ودارند !!! آيا فكر نميكني كه مشكل در خود اين مكتب و ديگر مكاتب الهي ست ؟ آيا الله كه كريم و عظيم و اكبر و بديع و خالق و ... است ... نميتوانست حد اقل 50% آدميان را طوري خلق كند كه از دستوراتي كه توسط خيل عظيم پيامبرانش به آنها داده سر در بياورند و از آن اطاعت كنند ؟ ... و اين 50% سعي در ارشاد آن 50% درصد ديگر نمايند؟ چون آنطور كه توو امثال تو ميگوييد .. از اسلام واقعي جز 14 معصوم كسي سر در نياورد و به آن عمل نكرد ... و هر كسي هر كاري كه دلش خواست كردو اسمش را گذاشت اسلام !!!!!!!! گيريم كه چنين باشد !! خب از نظر من نيازي نبود كه الله بقيه آدم ها را خلق كند !!!
همين 14 تا را خلق ميكرد و خلاص !!! اين چه خدايي ست كه بنده هايي خلق كرده كه هيچگونه دركي از حرفاي خالق خودشان ندارند ؟ يا اين چه حرفهايي ست خدا به نام دین گفته و براي بندگانش كاملا غريب و نا مانوس و غير  قابل اجرااست ؟ ؟

۴ نظر:

Unknown گفت...

با درود
تازه گذشته از این حرفها در قران نوشته که من این کتاب را فصیح و رسا نوشتم تا ( بخصوص توی عرب ) راحت بفهمیش اما فقط 14نفر آنرا فهمیدند و بقیه نفهمیدند- تازه من متنی دارم که اعرابی هم که به ایران حمله کردند هم هیچی از قران و دینشان نمیدانستند و فقط بسم الله الرحمن ... را میدانستند و بس

مدير وبلاگ گفت...

با درود به نوشين عزيز
بله تقريبا همينجوري هاست .... كلا براي تقدس مآبي و تشرع نمايي احتياجي به دانستن چيزي كه سنگش را به سينه ميزنيم نيست !!!
نمونه بارزش همين آخوندهايي كه داريم ميبينيم !
پيروز بخت باشي

مسعود گفت...

درود

ادیان اساسا دلیل موندگاریشون این مقدس سازی انسانها و بت پرستی پیروانشونه. مکانیسم ماندگاری دین همینه. حالا در دینی محمد و علی و چهار تا عرب دیگست. در دین موسی و در دین دیگر عیسی و مریم.
مفتخواران دین فروش هم از این استفاده میکنن و تلاش میکنن با استفاده از این بت پرستی پیروان ادیان به حکومت برسن. در اروپا رسیدن. در ایران سالها و قرنهاست که رسیدن و با زبان خوش هم هیچگاه پایین نخواهند امد.

پیروز باشی. پاینده ایران و ایرانی

مدير وبلاگ گفت...

با درود به مسعود گرامي ..
به نظر من مشكل ساز اصلي دين باوران براي جوامع در طول تاريخ ... نه مبلغين و يا سخت باوران آن بوده اند (زيرا كه تعداد و محدوده قدرت ايشان وسعتي نداشته ) .. بلكه كساني كه از دور دستي بر اتش داشته اند و هر گاه كه خطري در كار نبوده زير بيرق آن باور ديني سينه ميزدند .. بوده و هستند و اين گروه جمعيت حد اكثري پيروان يك دين را تشكيل ميدهند ... و چون تعدادشان مثل اين دوست من زياد است .. هرتبليغ يا كمك و حمايت كوچكي از دينشان بنمايند وقتي در جمعيت كثيرشان ضرب ميشود عدد بزرگي را تشكيل ميدهند ... نه در مقابل مخالفانشان مي ايستند كه مقهور يا نابود شوند ..نه باورشان را در هر جايي علني ميكنند كه صلاحشان نباشد .. و اينان دشمنان واقعي جامعه و بسيار به علت ناپيدا بودنشان خطرناك هستند ... اگر چه جمع كثيري از ايشان از حمايتي كه از دكانداران دين ميكنند اغلب سودي هم گيرشان ميايد .. ولي گاها براي فريب وجدان خود و ارضاي حس متعالي بودن نسبت به ديگران ... دين را مستمسك ميسازند !!
بسيار با اين گروه كثير برخورد داشته ام ...
ولي جالب اينجاست كه حتي علماي دين هم چيز درستي از دينشان نميدانند .. و يادم ميايد كه يكبار كه به بحث با چند عالم بزرگ اسلام نشستم و بهتر از انان احكام و آيات قران را بيان كردم ... بجاي جواب درست به من ... گفتند كه : شيطان در تو حلول كرده .. و همه اين دانش ها را شيطان به تو آموخته !!!!!!!!!!!
پاينده و پيروز ايران و ايراني