۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

جنگ و خونريزي اساس مديريت حكومت هاي جهان

دوستان ! بحثي كه در اينجا به صورت مقاله اي خلاصه مينويسم ...بحثي بسيار وسيع است و شايد توضيحاتي كه براي روشن كردن مفاهيم آن لازم به ذكر هستند از يك كتاب هم تجاوز كند ... در هر حدي كه از اين خلاصه درك ميكنيد غنيمت است !
آيا ميدانيد كه از حدود 196 كشور فعلي جهان ... حدود 125 كشور حاكمشان يك نظامي است ؟
آيا ميدانيد كه امريكا و بسياري از كشورهاي غربي حضور در يك جنگ را براي شهروندان و بخصوص مقامات سياسي و ديپلوماتيك خود يك امتياز و افتخار ميدانند؟
آيا ميدانيد كه اوباما تنها رييس جمهور امريكا است كه در هيچ جنگي شركت نداشته ؟
آيا ميدانيد كه تا قبل از اوباما يكي از شرايط كانديد شدن براي رياست جمهوري امريكا شركت داشتن در يك جنگ حتي در حد چند روز بوده است ؟
آيا ميدانيد كه در اكثر كشورهاي جهان مهم ترين پست هاي سياسي و اقتصادي را ژنرال هاي نظامي به عهده داشته ودارند ؟
آيا ميدانيد موفق ترين مديران كمپاني هاي بزرگ جهان اكثرا نظامياني موفق يا خوش نام يا پر افتخار بوده و هستند ؟
ايا ميدانيد كه هيچ انساني بعد از حضور در جنگ .. ديگر آن انسان قبل از جنگ نيست ؟
آيا ميدانستيد كه در زمان حكومت محمد رضا پهلوي ..دوران كودتاهاي روزانه در ديگر كشورها توسط نظاميان بود ؟ و وي از هراس كودتاي ارتشيان به آنها اجازه دخالت در امور سياسي و اقتصادي نميداد ... و اين اصلا باب ميل غرب نبود ؟
آيا ميدانيد كه خميني كوچكترين تصوري از ايجاد نيرويي به اسم سپاه نداشت و بعدها امريكا اورا وادار به حمايت از اين سپاه كه مستقيما توسط خود امريكا ايجاد شده بود نمود؟
آيا ميدانيد كه سيستم و چارت سازمانی سپاه پاسداران الگويي از ارتش امريكا است ؟
آيا ميدانيد كه ارتش امريكا هيچ سلاحي توليد نميكند و مايحتاج خودرا از توليد كنندگان بخش خصوصي ميخرد ؟
آيا ميدانيد كه فرماندهان نيروهاي ارتش امريكا همگي رانت خوار هستند و از كمپاني ئي اسلحه مورد نياز را ميخرند كه رشوه بيشتري ميدهد ؟
به اين روساي كشورهاي همسايه دقت كنيد ! سرهنگ جمال ناصر - سرهنگ انور سادات - سرهنگ حسني مبارك - سرهنگ معمر قذافي - سرهنگ حافظ اسد  - سرهنگ صدام حسين - سرهنگ پرويز مشرف - و .......
راستي جنگ چه تغييري در انسان بوجود مياورد ؟
همان زماني كه مردم ايران براي اعضاء سپاه و بسيج در زمان جنگ هورا ميكشيدند ... ميشد اين تسلط و تماميت خواهي آن بقال و كارگرو كارمندو كشاورز و دانشجوي عضو سپاه شده آنروز و سرداران آينده را پيش بيني نمود !
در جنگ هاي مدرن سربازان سريعا تبديل به دزدهايي حرفه اي ميشوند ... دزد هايي كه راه دزدي و فرماندهي گروهي از دزدان را نيك ميدانند ... در جنگ هاي گذشته .. غنايمي كه بدست ميامد .. قوت بازوي شمشير زنان بود ... در جنگهاي مدرن كمتر غنيمتي در حين جنگ نصيب نظاميان ميشود و غنائم را بعد از پايان جنگ تقسيم ميكنند .. آنهم بصورت پست هاي ارشد مملكتي و سياسي و اقتصادي !
 در جنگ هاي مدرن ... نظاميان که اکثرا در زندگی شخصی خود لنگ چند هزار دلار هستند ، با چشم هاي خود ثروت هاي نجومي را ميبينند كه چگونه در يك ثانيه نابود ميشوند ... سرباز پدافندي كه با يك توپ ضد هوايي ، يك جنگنده 200 ميليون دلاري را سر نگون ميكند .. به باوري تازه ميرسد .. باوري كاملا نو و متفاوت با باورهاي گذشته اش ... كشتن و كشتن ... كشته شدن هاي بي دليل ... براي فتح يك نقطه ... هزاران انسان از جبهه خودي و دشمن را به كشتن دادن و ميليونها دلار اسلحه و مهمات را دود كردن ! و نگاهش به ثروت رنگ چند میلیون دلاری میگیرد !
در آن لحظه هاست كه نطفه فرماندهان اجتماعي هر كشوري بسته ميشود .. كساني كه در هر پست و مقامي قرار بگيرند .. براي رسيدن به مقصود هر كاري را مشروع و مجاز ميدانند .. هدف كسب پيروزي و جلو بردن نقشه است و بس !
و اكنون تمام كساني كه نفعي در خاك ايران دارند .. چشم به سپاه پاسداران دارند ! سپاهي كه اكنون ديگر بر عوام نيز عيان است كه مديريت اصلي كشور را در دست دارد ! سپاهي كه در آينده اي نزديك ... با كودتا هاي پي در پي .... در مقاطع زمانی متعدد ، برگ سياست خارجي ايران را به سمت منافع يك كشور خارجي خواهد چرخاند !
از اين سپاه كه همزاد ديگر نظاميان جهان است .. توقع رحم و انساندوستي و ميهن دوستي و معنويت و قانون پذيري نداشته باشيد !
در جنگ همه ايشان شستشوي مغزي شده اند ... قدرت ... تسلط ... وفتح هدف به هر قيمتي حتي نابودي خانواده خودشان ... سرلوحه منش و ديالكتيك ايشان است .... همچنان كه براي ديگر نظاميان جهان است .. و بد نيست يك بار ديگر سوالات بالا را مرور كنيد !

۴ نظر:

Unknown گفت...

با درود
روزبه جان من هیچکدام این حرفهارا نمیدانستم بخصوص اینکه سپاه پاسداران را آمریکا پیشنهاد داده باشه و اوباش و ارازل رده بالای آنهم همان رفتار مقامات رده بالای آمریکایی را داشته باشه

مدير وبلاگ گفت...

با درود
نوشين عزيز ... اين سرداران يك زماني اراذل و اوباش بودند ... ولي الان از سران قدرتمند مافيا هستند ... و به نصف دنيا ميتوانند فوت و فن دزدي را به صورت آكادميك ياد بدهند ...
ارتش امريكا هم اگر چه دوره هاي نظامي خاص را ميبينند و درس ستاد ميخوانند ولي ... آنجا هم هركس از برزخ جنگ گذشته باشد ... و تمام باورهاي انساني و ميهن دوستيش را از دست داده باشد به مقامات فرماندهي ميرسد ...
به قول معروف : خر همان خر است .. پالانشان فرق ميكند !
پاينده باشي

مسعود گفت...

درود روزبه نازنین

من شخصا فکر میکنم اساسا حکومت کشور آمریکا و کشورهای اروپایی هم خودشون بازیچه های صحنه گردانان اصلی سیاست جهانی هستند یعنی حتی مثلا اوباما یا جورج بوش هم از خودشون اختیاری ندارن. دستورات از جای دیگه میرسه یا بهتره بگم سیستم از قبل برنامه ریزی خودش رو انجام داده و به سختی اجازه میده کسی توش تغییری ایجاد کنه.
اینکه محمد رضا شاه از کودتای نظامیان می ترسید کاملا درسته و حتی کسانی بودن چه ایرانی و چه غیر ایرانی که بهش پیشنهاد دادن به ارتش دستور بده مردم رو قلع و قمع کنن ولی خب محمد رضا شاه هم به این دلیل که نمیخواست خیابان های ایران رو خون ایرانیان بپوشونه و هم چون که از کودتای نظامیان می ترسید این کارو نکرد.
پیش زمینه پایه گزاری سپاه اینگونه بود که غرب با کمک مزدورانش ژنرال های ارتش رو اعدام کرد تا ارتش ایران عملا از هم بپاشه و در همان حال مزدوران دیگرش به بهانه داشتن یک نیروی نظامی به جای ارتش سپاه رو پایه گزاری کردن. همزمان جنگ ایران و عراق شد و کی از این جنگ سود برد؟ کشورهای خارجی که نفت دو کشورو ارزون میخریدن و سلاح هاشون رو هم به این کشورها میفروختن.
البته من باور ندارم که هرکسی به جنگ میره اینگونه میشه. در میان نظامیان هم به مانند هر قشر دیگه همه جور آدمی هست.

پیروز باشی. پاینده ایران و ایرانی

مدير وبلاگ گفت...

با درود به مسعود عزيز
دليل اصلي پايه گذاري سپاه توسط امريكا ... از هم پاشيدن ارتش شاهنشاهي و عدم امكان دوباره قدرت بخشيدن به آن بود .. زيرا ارتش كاملا به شاه حسي وفادارانه داشت .. ووقتي رفتار امريكا و غرب را با فرمانده مورد ستايش خود ديدند ... هر اعتمادي به امريكا و غرب در انها محو شد ! و امريكا هم روي اين نيرو كه اعتمادي به غرب نداشت نميتوانست سرمايه گذاري كند !
بله در ميان نظاميان هم همه نوع آدمي پيدا ميشود ...ولي اشاره من به كساني كه در جنگ شركت كرده اند بود و كساني كه ذاتا فرصت طلبان هوشمندي هستند كه در بين يك گروه به سركردگي و فرماندهي ميرسند نه همه .. ولي بهر روي مشاركين در جنگ ..خوي و خصلتي متفاوت با دوران پيشين خود و ديگر مردمان دارند !
و حكومت و قدرت از زمان قابيل افسانه اي تا كنون در دست جنگ افروزان و مديران جنگ بوده و هست !
پاينده باشي