۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

آف ساید های سفارشی

شاید خیلی ها باورشان  نشود که :
از زمانی که قانون آف ساید برای مسابقات فوتبال تصویب شد (فکر کنم 1352) .... اربابان دنیا هم تصمیم گرفتند که سیاست جهانی خودرا را بخصوص در ارتباط با جهان سوم ... همانند یک بازی فوتبال با آفساید هایی که داور میگیرد یا عمدا نمیگیرد ... پیاده سازی کنند !
هر علاقمند به فوتبالی میداند که بردو باخت یه تیم ...تنها به مهارت بازیکنان و مربی و تلاش های فدراسیون یا باشگاه بستگی ندارد و اگر داور مغرض یا متنفع باشد ... همه چیز به سوت وی بستگی دارد !!!!
چه گل های سرنوشت سازی که ،  با آف ساید اعلام کردن داور سرنوشت بازی رو عوض کردند ... و چه گل های مردود و آف سایدی که با تایید داور عامل پیروزی یک تیم شدند !
وقتی کسی وارد پروسه فوتبال میشود ... در هر نقشی باشد ... بازیکن – مربی – رییس باشگاه – مدیر فدراسیون – و نهایتا تماشاچی ... از همان اول یک قانون بنیادی رو می پذیرد  ! این که در مسابقات ، حرف اول و آخر را داور میزند .. و چه غلط ..چه درست .. نظر نهایی را  وی میدهد ..یعنی داور وسط یک طرف -  و بازیکنان و مربی ها و دیگر مسئولین و تماشاچیان و حتی خبرنگاران یک طرف !
حتی اگر بعد ها اشتباه داور ثابت گردد ... تغییری در نتیجه بازی ایجاد نمیشود !  همانطور که کودتای 28 مرداد ... به حمایت شاه ادامه داد ... و دنیا هم بیش از 32 سال است که تمام گل های مردود خمینی و تیمش را مورد حمایت قرار میدهد و تمام گل های صد در صد صحیح مردم و ازادیخواهان را با پستی و رذالت ، آف ساید اعلام میکند !
در سال 60 ... و بعد از آن آزادیخواهان ایران .. جوانان از جان گذشته مملکت ... با جان فشانی .. گل های موثری به این حکومت زدند ..تا جاییکه حکومت شدیدا وحشتزده شد و نزدیک بود که چمدان ها را ببندد ... ولی ارباب ها دلداریش دادند و گفتند : سر جاتون سفت بشینید ! اگر حتی چنان گلی بخورید که دروازه بان هم با توپ به داخل دروازه برود .... ما سوت میزنیم و اف ساید اعلام میکنیم ! خیال کردید که ما این همه دم و دستگاه سازمان ملل و حقوق بشر و مطبوعات آزاد و غیر آزاد را واسه سرما گرما ساماندهی کردیم؟ ؟ بساطی راه انداختیم که میتوا نیم ... آزادیخواهان رو تروریست یا تندروهای افراطی ... وحکومت های تا خرخره دیکتاتوری را نماینده مردم اعلام کنیم !
ما هراسی از گل زدن آزادی خواهان نداریم .. ما همه دنیا را به اطاعت از سوت و نظر داور مطیع کرده ایم ... و تا باور ها چنین است .. وداور ها گوش به فرمان ما .... هیچ دیکتاتوری .. تا زمانی که منافع مارا تامین میکند بیمی از مخالفینش نباید داشته باشد !

۱۴ نظر:

غلومی گفت...

بادرود به دوست گرامی روزبه !
به مطلب بسیار دقیق و سرشار از حقیقتی اشاره کرده ای ! و من کاملا با آن موافقم و اگر اجازه بدهی به علت اهمیت مطلبی که نوشته ای آنرا در وبلاگ خودم عینا منعکس کنم ؟
و اگر صلاح میدانی آدرس وبلاگت را هم آنجا درج نمایم ؟
سربلندو پیروز باشی !
عزت زیاد !

مدیر وبلاگ گفت...

درود ...
جناب غلومی خیلی وقت بود سر نمیزدی !
از نظرت متشکرم و هیچ عیبی هم از انعکاس این مطلب در وبلاگت نمیبینم ... چراکه هدف اطلاع رسانی است .. پس هر چه وسیع تر بهتر !
درج لینک وبلاگ من هم باعث خوشحالی است به شرطی که آگاهی بدهی که بلاگ اسپوت کلا فیلتر است و با فیلتر شکن باید اینجا بیایند !
پاینده ایران و ایرانی

مسعود گفت...

با درود بر رفیق خوبم روزبه عزیز

روزبه جان من مخالف برنامه های بیگانگان برای کشور ما نیستم اما معتقدم مسئولیت نخست به عهده خود ما مردم ایرانه و نه هیچ خارجی دیگه. اونایی که راه افتادن دنبال خمینی خارجی نبودن. همه ایرانی بودن.
پس باید همیشه اینو یادمون باشه که بیشترین مسئولیت روی دوش خود ماست.

28 مرداد هم کودتا نبود. کودتا زمانی است که یک دولت قانونی به صورت غیر قانونی پایین کشیده بشه. دکتر مصدق از روزی که مجلس رو به رفراندوم گذاشت دولتش طبزق قانون اساسی مشروطه قانونی نبود و طبق قانونی اساسی مشروطه پادشاه در نبود مجلسین میتونه نخست وزیر رو عزل کنه.
گرفتاری اصلی در چگونگی فرستادن این فرمان عزل از سوی محمد رضا شاه برای مصدقه که به جای اینکه صبح و به وسیله حسین علا فرستاده بشه شبانه و به دست سرهنگ نصیری فرستاده شد اما این اشتباه به معنای کودتا بودن این واقعه نیست.
کودتا یک مفهوم دیگست. مثلا به قدرت رسیدن سید ضیا و رضا شاه یک کودتاست.

پیروز باشی. پاینده ایران و ایرانی

نوشین گفت...

با درود به روزبه خوب ما:
وقتی شماهارا می بینم واقعا" دل سردم گرم میشود, شماها از گرمای مرکز زمین هم برای من گرمتر هستید.

درضمن در ادامه حرفهای مسعود بگویم اصولا" همانطور که میرفطروس هم در نسکهایش گفته یک کودتا توسط نظامیان هست و دادگاه های آن هم دادگاه نظامی است و نه دادگاهی عادی مثل همانی که برای مصدق تشکیل شد به هر حال بگذریم.

میخواستم بگویم خیلی خوب مسائل را تشابه کردی , اصولا" امروز صبح که از خواب بیدار شدم مرتب به خودم میگفتم سر آزاده بالای داره و هرکسی که قائم به ذات خود باشد و نخواهد باج به گردن کلفت شهر بدهد ( بخصوص دین مدارها و روسایشان ) باید برود بالای دار و همانجا هم مدتها بماند مثل بابک خرمدین - ما که دیگه ول معطلیم و اصولا" زندگی سیاسی ما بخصوص در این 32 ساله خیلی شبیه کار داور در فوتبال است که اینجا نوشتی.

در مورد دین هم در وبلاگ من مطلب جالبی نوشته بودی از پاپ , من هم مساله ای را یاد آوری کنم( شاید هم خودت درجایی خوانده باشی ) از زمان زندگی آلفرد هیچیکاک , کارگردان فیلمهای ترسناک , که روزی خودش با اتومو بیلش در جاده های سویس رانندگی میکرده و در جادهای پسرک ده , دوازده ساله ای را میبیند که کشیشی دستش را روی شانه اش گذاشته بوده و داشته بود با او حرف میزده, که آلفرد هیچیکاک یک مرتبه به همراه خود میگوید ترسناک ترین صحنه ای که من در همه عمرم دیدم همین هست و سرش را از پنجره بیرون میآورد و داد میزند : پسر جان فرار کن و زندگی خودت را نجات بده
بدرود - پاینده ایران

مدیر وبلاگ گفت...

با درود به مسعود عزیز

بله دسته ای از مطالب جنبه تمثیلی داشتند نه ملاک حقانیت !
ولی با همه این حرف ها ... نمیشود اربابی غربی ها را انکار کرد !
درباره نقش مردم در 57 هم کمی اشتباه میکنی !
خیلی ها فریب دروغ های خمینی را خوردند ! مگر هم اکنون این همه جوان فریب این دو کاندید ریاست جمهوری و صاحب منصب های پیشین را که فجیع ترین جنایات در زمان زمامداری ایشان رخ داد را نخورده اند ؟ آنهم با این حجم دسترسی به اخبار روز و افشا گری های جهانی ! آن موقع یک رادیو بی بی سی بود و یک سری کتاب های چپ و منتقد و در پستو ها پنهان شده !
اگر قرار بود وعده بهشت فریبنده نباشد در 57 ... در این 1400 سال گذشته هم نمیبود !
خیلی ها هم با این فریبکاری جنگیدند و بسا به حکومت سیاه خمینی گل زدند ... ولی اربابان با رندی آفساید اعلام کردند !
هیچ دوره ای از این حکومت را نمی یابی که بده بستان های سنگین با امریکا نداشته است !
پاینده ایران و ایرانی

مدیر وبلاگ گفت...

نوشین گرامی درود و صد درود
ممنون از اشاره ای که به نگاه هیچکاک کردی ! جالب بود و نشنیده بودم !
ولی ما ول معطل نیستیم .. چرا که بر باوری حقیقی و اندیشه ای میهنی پای میفشریم !
ول معطلان کسانی هستند که توهمات خود را در قالب خدا و دین و امام غایب و مرجع تقلید و شوق بهشت و هراس جهنم بزک کرده اند و خودشان هم باور کرده اند که چنین چیزهایی وجود دارد !
میخواهم پستی بگذارم تحت عنوان آیا مایل هستید خدا باشید یانه و چرا؟
ولی به علت این فیتر ها و سرعت های کم که خوانندگان را خسته و مایوس میکند ... از آنجا که دوست خوبم جناب غلومی ... این پست آفساید را در وبلاگش منعکس کرده و به آنجا دوستان راحت تر رفت و آمد میکنند .. احتمالا با موافقت وی مطلب را مستقیم آنجا میگذارم ... اگر چه ممکن است به قیمت فیلتر شدنش و شاید بدتر تمام شود ! به هر حال به آنجا سر بزنید و نظر بدهید ! مضاف بر اینکه مطالب جناب غلومی نیز بسیار خواندنی و متین هستند !
پاینده ایران

نوشین گفت...

روزبه جان یک سری به اینجا بزن و اگر مایل بودی این یکی وبلاگمم با نام همه چیز اینجایت پیوند بده
http://hamehcheezeenjast2.blogspot.com/

درضمن نشانی وبلاگ غلومی در پیوندهایت فیلتر شده , درستش کن - ممنون

مدیر وبلاگ گفت...

با درود ... حتما اینارو انجام میدم

Unknown گفت...

با درود به روزبه
روزبه جان چرا مطالبت را در سایت آزادگی منتشر نمیکنی؟ این باعث میشه افراد بیشتری با دیدگاه هایت اشنا بشوند
www.azadegi.com
در این سایت عضو بشو و مطالبت را آنجا هم منتشر کن - درضمن بگویم آزادگی هم فیلتر هست.

Unknown گفت...

درودی دوباره
روزبه توی سایت بعدیت رفتم ولی هرچی روی نظراتش کلیک کردم چیزی باز نشد
بدرودی دوباره

مدیر وبلاگ گفت...

نوشین عزیز درود
http://parezit1.persianblog.ir

ناشناس گفت...

http://www.gopetition.com/petitions/to-support-the-demand-of-reza-pahlavi-ot-prosecute-kham.html


با درود
لطفن پتيشن بالا را در حمايت از شاهزاده رضا پهلوي در طرح شكايت از علي خامنه اي , با هر چند تا ايميلي كه ميتوانيد امضا كنيد و اين آدرس را به اطلاع ديگران نيز برسانيد.

با سپاس

ناشناس گفت...

[b][url=http://www.beatsbydreking.com]beats by dre[/url][/b] "i can't conducted a good business owners doing this. i simply a type of start with my personal program, he was quoted saying. "the development of betters may well be delicious. used car or suv carry over. law enforcement responded to a report of automobile rollover in the market of Ozark trl in addition Otchipwe av. the driving force instructed law enforcement he swerved the truck on an already frozen road to stay away from a deer and as well wound up with your truck its just lateral, Half while travelling along with half in their forget.


[b][url=http://www.beatsbydresea.com]Beats By Dr Dre[/url][/b] efficient, diamond studs added to aside from that assist if read casual headsets wide range manual in order to whether you will find the right strains of equipment: does it include for an expert or some operator. although products is pricey, It does not imply are going to suited to additionally, you. the cheaper and also best accustomed earphones are now the ear-gadgets.


http://www.beatsbydresea.com a new file for ranges with regards to extremely-game enthusiasts movies and games will only be about 25 per cent or 30 larger than alike in multiple ways data files, to be able to Pete Lude, the last us president within the benchmarks-place body shape, ones civilization of motion picture and television planners. it's not actually four intervals so much facts, despite the presence of purchasing four instances as many pixels as game enthusiasts, as finances throughout data compresion the computer industry, he said. indicates tv producers won't be required to make facilities moves to advancement just several years since they made titanic investing in high, and therefore Blu-ray game measures could perhaps adjusted without the need for customers you can buy other computer hardware,

ناشناس گفت...

[url=http://www.bagsoneonsale.com/]hermes handbags sale[/url] training routine Stile knows the new swimsuit, tote, bank account, sit back and watch or else necktie, me try to find out myself personally: will it be a make-believe?


[url=http://www.bagstoyousale.com/]hermes outlet sale[/url] the actual time of day, content thought about active in the isle through the help of a whole lot more bludgers, in adition to Amy intently in use everyone quickly. regarding, a great many the sexes needed using us giving exactly who twigs. might hitted our team well. i had been the size of on the way to terrain straight away due to basically no watch over. Amy screamed when it comes to aid apart from hurried if you ask me soon. lady paid us by using your lady entire body in addition wallet regarding personal teacher manufacturer it's my job to ship to your. blog cried the marriage gifts known your twigs chop down which involves our ex-girlfriend method. and, there we were recorded as you move police court seemed to be upcoming very fast. Amy smiled coming from me personally on one occasion the used i was very well. also, write cried loundly inside your perceptual experience going bruises your incredible lover. considered to be as, place awaked completely. thats commotion income blog cherished preceding to as well how meaningless i had been. Amy amassed my entire life by means of your favorite honey living your life.


[url=http://www.bagsforyousale.com/]2013 hermes bags[/url] give purchasers throughout the world with superior quality parts about affordable prices rigid from the china and taiwan. on top of this, We are planning to drop boat. adjusted instantly, right now we work for individuals starting from rather than 50 lands, We will still be extending. we really hope to expand our own establishment from cohesiveness with others and specialists such as virtually.